Kjøpsvilkår og betingelser

Generelt

Alle priser oppgitt i nettbutikken er i norske kroner og inkludert 25% merverdiavgift. Prisen som oppgis i kjøpsøyeblikket inkluderer MVA, fakturagebyr og fraktkostnader. Varene kan enten hentes i butikk eller leveres med DHL Express. Ved levering tilkommer portokostnader. Levering kan kun skje til adresser på Norges fastland.

 

Etter å ha fullført en ordre vil du motta en ordrebekreftelse på mailadressen du oppga da du handlet. Dette er kun en oversikt over bestillingen og ikke en garanti for at alle varer er på lager. Når din ordre er godkjent vil man få tilsendt en ny mail med kvittering fra kjøpet. Vær oppmerksom på at du taster inn riktig adresse, da man ikke vil motta ordrebekreftelse/kvittering om den oppgis feil. Ønsker du å kansellere en ordre må du gi oss beskjed raskt! Vi har kun mulighet å stoppe en ordre før den hentes fra vårt lager. 

 

Nettbutikken deler varelager med den fysiske butikken og vi tar derfor forbehold om skrivefeil og feil i den elektroniske lagerbeholdningen/utsolgt-situasjoner. Dersom vi mangler deler av din ordre vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

 

Alle størrelses-anbefalinger er veiledende og vil derfor i noen tilfeller ikke stemme for alle. Dersom et produkt ikke passer så kan ikke Qomo holdes ansvarlig for dette. Er du ekstra usikker så kontakt oss gjerne på mail eller via telefon så hjelper vi gjerne! Gjør også oppmerksom på at fargegjengivelser kan oppleves forskjellig på ulike flater pga. skjerminnstillinger, og at vi selvfølgelig etterstreber en så korrekt fargegjengivelse som mulig. 

 

Qomo AS er ansvarlig for alle korttransaksjoner gjort gjennom qomo.no.

 

Personer under 18 år må ha tillatelse til å handle i nettbutikken.

 

 

Betalingsmetoder

Hos oss kan du velge mellom tre trygge og sikre betalingsmetoder:

 

1. Kortbetaling

Vi godtar betaling med Visa, MasterCard, American Express og Apple Pay gjennom Stripe. Ved kortbetaling blir pengene i første omgang reservert på din konto. Når vi har pakket og klargjort din ordre, trekker vi pengene som allerede er reservert.

 

2. Klarna

Les mer om Klarna sine vilkår her.

 

3. Vipps

 

 

Leveringsmetoder

I vår nettbutikk kan du velge mellom ulike leveringsmetoder:

 

Posten - Levering til hentested

 

Posten - Pakke levert hjem

 

DHL Express

 

Hent i butikk 

- Qomo, Torggata 35, 0183 Oslo 

- Qomo Storo, Vitaminveien 7-9, 0485 Oslo

Vi tilbyr våre kunder å hente varen selv i butikk uten tillegg i prisen.

 

Din ordre er klar til henting når du mottar mail med kvittering fra godkjent kjøp. Merk: Ordrebekreftelse er ikke gyldig for uthenting av pakker og fungerer kun som en oppsummering av ditt kjøp. Bestillinger lagt etter kl. 14 på fredager behandles normalt mandager. 

 

Ved henting av varer i butikk vil man måtte fremvise kvitteringen man har mottatt på mail, samt kunne legitimere seg med gyldig ID. Det er dessverre ikke mulig å hente ut pakker på vegne av andre, med mindre annet er avtalt mellom kunde og butikk. 

Hentefrist: 14 dager.

 

Levering

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig at du gir oss beskjed innen 14 dager etter av varen er mottatt. Da vil vi selvfølgelig betale returkostnaden og sende riktig vare så snart det lar seg gjøre. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner.

 

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Om du har gjeldende ordrenummer for reklamasjon, vil det være bevis for oss at varen er handlet i vår nettbutikk.

 

 

Reklamasjon

Hvis det er feil/mangler med varen du har kjøpt har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at man gir beskjed til oss innen rimelig tid. Vi anbefaler at du tar skriftlig kontakt med oss på mail for å dokumentere hva som er problemet med varen. Bilder av god oppløsning og/eller nærbilder som kan dokumentere feilen vil også bli etterspurt.

 

OBS! Dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

 

Dersom du mener varen du har mottatt har feil/mangler så må du ta skriftlig kontakt snarest etter mottak av varen.

 

 

 

Firmaopplysninger

Navn: QOMO AS
Org.nr.: 815 438 302
Postadresse: Torggata 35, 0183 Oslo
Besøksadresse: Torggata 35, 0183 Oslo
Telefon: 21 38 97 27 (mandag – fredag kl. 9-16)
Mail: hello@qomo.no

Navn: QOMO STORO AS
Org.nr.: 925 155 284
Postadresse: Vitaminveien 7-9, 0485 Oslo
Besøksadresse: Storo Storsenter, 2etg
Telefon: 21 38 97 27 (mandag – fredag kl. 9-16)
Mail: hello@qomo.no